piątek, 26 września 2014

Before i die i want to..





Dziś chciałabym opowiedzieć o bardzo słynnej akcji na całym świecie, mianowicie chodzi o 'before i die i want to'. Jest to projekt polegający na tym, że ludzie wypisują na ogromnych tablicach rzeczy które chcieliby zrobić przed śmiercią.  Projekt powstał w celu codziennego przypomnienia co jest tak naprawdę ważne dla nas. Oraz aby dowiedzieć się co jest ważne dla ludzi żyjących wokół nas.
 Każdy człowiek po zastanowieniu się nad swoim życiem może za pomocą kawałka kredy  podzielić swoje osobiste aspiracje w przestrzeni publicznej. Przykładowe sentencje które możemy spotkać na tablicy to : Zanim umrę chcę ... śpiewać dla milionów, posadzić drzewo,  trzymać ją jeszcze raz,  zobaczyć córkę , jeść więcej wszystkiego,  porzucić wszystkie niepewności, być zupełnie sam ...   



 Ściany 'zanim umrę' zostały utworzone w ponad 35 językach i ponad 70 krajów, w tym Kazachstanie, Portugalii, Japonii, Danii, Iraku, Argentynie i RPA .


Osobiście kocham posty typu BEFORE I DIE, są to posty poprzez które możemy nawet spojrzeć na rzeczywistość z innej strony. Warto zrobić własną listę BEFORE I DIE ponieważ na przestrzeni lat nawet nie zdajemy sobie czasem sprawy że zapominamy o rzeczach które były dla nas kiedyś ważne. 
 BEFORE I DIE może także przypomnieć nam o rzeczach, które sprawiają, że nasze życie ma sens. Nasze otoczenie może pomóc nam zrozumieć piękno i tragizm życia z ludźmi wokół nas.

"Jeden z najbardziej twórczych projektów społecznych w historii." - Atlantic



Poniżej zamieszczam listę tylko (oczywiście jest ich więcej ale postanowiłam się ograniczyć)
 10 rzeczy, które chciałabym zrobić zanim umrę. 


1. Ośmielić się być kim chcę. ~ chcę umrzeć jako osoba posiadająca swój charakter, oraz poczucie wartości siebie. Nie chcę być czyjąś kopią.

Obrazek

2. Zestarzeć się z swoją miłością ~ o tak, to chyba najpiękniejsze co może spotkać człowieka. Zestarzeć się w poczuciu bycia kochanym.



3. Wysłać wiadomość w butelce ~ niby mała rzecz, jednak dla mnie wiele znaczy.



4. Podróżować wokół świata ~ moje największe marzenie, podróżować, zwiedzać i fotografować.



5. Sprawić aby mama była dumna ~ mam nadzieję, że kiedykolwiek będzie naprawdę bardzo bardzo dumna ze mnie i z tego co być może osiągnę w życiu.



6. mieć tatuaż ~ już niedługo!!! <3



7. Wybrać się na lot balonem ~ o matko coś cudownego!!! Bardzo bym chciała polecieć gdzieś daleko balonem. Marzenie które zostało z dzieciństwa.




8. Być szczęśliwym kim jestem ~ odnosi się w sumie do pkt. 1 ale również ważne.



9. Zacząć medytować ~ namaste!



10.  Czuć się piękna ~ ahh kto by nie chciał :))



ZAPRASZAM was do stworzenia swojej listy 'before i die i want to'
Jeżeli stworzycie koniecznie w komentarzu zostawcie link do swojego wpisu :)

JAK PODOBA WAM SIĘ POST TEGO TYPU? 
Chcecie więcej takich? :)




19 komentarzy:

  1. Brakuje mi takich akcji w Polsce :*

    www.thesisterzone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy post, też uważam, że taka lista to fajny pomysł - pozwala realizować marzenia :) ja np. chciałabym uratować jak najwięcej psów i zostać cheerleaderką albo tancerką w jakimś zespole ;] zapraszam na mojego bloga kulinarnego: http://kittys-cookies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł z tymi listami ;] ja np. chciałabym uratować jak najwięcej zwierząt i zostać cheerleaderką ;] zapraszam na swojego bloga kulinarnego: http://kittys-cookies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post. :)
    Obserwujemy? + http://kierunkowy48.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna lista! Życzmy powodzenia w jej spełnianiu ;)
    Pozdrawiamy! :)
    thehauntedway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie posty ! i tez chce zrealizować punkt 5 z twojej listy ♥!

    XCCDV.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  7. OOO tatuaż to także moje marzenie *.*

    http://cheekyfashion97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowny wpis !!!!!

    http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe marzenia : D . Pozdrawiam i życzę miłego wieczorku !
    + Obserwacja ? , daj znać u mnie : lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow taka tablica jest świetna :)

    Mogłabyś poklikać u mnie w linki w nowym poście? Byłabym bardzo wdzięczna : http://karloseek.blogspot.com/2014/09/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  11. super plany!

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. szkoda że nie ma takiej tablicy w Polsce ://
    mam podobne marzenia :))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Udało mi się zapisać jedno z moich marzeń na takiej tablicy w Krakowie, to świetna sprawa, a przy okazji można się nieco pośmiać z niektórych sformułowań :D
    Również marzą mi się podróże :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku, to bardzo fajny pomysł ;) Życzę realizacji wszystkich planów ;)

    http://bsylwia.blogspot.com/
    Sylwia Bajera Photography - FB

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładny blog, też mam u siebie gdzieś post before i die :D

    Zapraszam na nowy post, komentarz? http://natala-naatalia.blogspot.com/2014/09/diy-bransoletki-z-gumek.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię tego typu posty, myślę sama nad zrobieniem takiego :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. mam na komputerze folder "before I die" i mam tam różne zdjęcia, które mnie codziennie inspirują :)

    amellies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. zdecydowanie najlepszy post, jestem poruszona..myślę, że warto zrobić sobie taką liste, określić się i znaleźć cel :)

    OdpowiedzUsuń